zaterdag 8 februari 2014

Throw Back Summer - Undisposable Memories

 'something that makes you smile'
 
 
Afgelopen zomer was voor mij een heerlijke zomer. Vol mooie avonden, boswandelingen, watergevechten, ijsjes en zeiltochten. Een zomer waarin ik heel veel leuke dingen gedaan heb. Met de nadruk op veel, want mijn vakantie zat totaal volgepland. Dit, en de planning van mijn twee beste vriendinnen, maakte dat we elkaar zo'n zeven weken niet zagen. En om toch verbonden te blijven (hoe bedoel je sentimenteel?;)) wilden we iets originelers doen dan elkaar gewoon appen of mailen.
We houden alle drie van fotografie en wilden al lang iets met een wegwerpcamera doen, dus dit leek de perfecte kans. Ik kocht drie disposable cameras bij het Kruidvat, voor maar €5 per stuk. Gebaseerd op de photoadays op instagram, verzonnen we 24 onderwerpen om te fotograferen. Deze printten we en deden we allemaal in onze eigen envelop. Vervolgens deelden we de zeven weken door 24 en kwamen uit op ongeveer om de twee dagen een foto maken. Waar ter wereld of met wie je ook was, elke twee dagen moest je een onderwerp 'grabbelen' en fotograferen.
Dit betekende dat we na de vakantie alle drie 24 foto's hadden van dezelfde onderwerpen, maar op allemaal verschillende plekken en op verschillende dagen. De foto's hebben we in een fotoalbum geplakt, ons 'undisposable memories'-boek. (Foto's daarvan komen nog!)
 
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben nog steeds erg tevreden met het resultaat. De kleuren zijn sterk en de vage randjes geven de foto's een ouderwets sfeertje. Er zitten soms wat vlekken of beschadigingen op, maar ook dat werkt wel mee aan het nostalgische;)
Omdat ik een hele lading aan foto's heb verspreid ik ze over meerdere posts.
Wat vinden jullie ervan?
 
 
'us three' - de eerste foto, nog met z'n drieën

 
'being crazy'
 
 
'family'
 
 
'photographing'
 
 
'countryside'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten